
Czego teraz słucham.
Regulamin forum
Info: tematy możliwe do przeglądania przez gości forum, dostępne indeksowanie dla bootów typu Google.
Info: tematy możliwe do przeglądania przez gości forum, dostępne indeksowanie dla bootów typu Google.
- mike
- Posty: 10674
- Rejestracja: 26-05-2019 23:22:28
- Lokalizacja: outer space
Re: Czego teraz słucham.
Przyjemny jajcarski teledysk wygenerowany oraz śpiewany przez komputer https://www.youtube.com/watch?v=KhRkkNr-6V4


- Czartogromski
- Posty: 6807
- Rejestracja: 22-07-2018 10:10:25
- Lokalizacja: Kufszynek
- Kontakt:
Re: Czego teraz słucham.
Wybiórczy przegląd z ostatnich dni:
1. Dla uczczenia Pride Month:

Pride favourites : LGBTQ covers / by Bright Light Bright Light
2. Wbrew pozorom jazz:

Witold plays Lutosławski.- Unitrecords, 2025
Witold = Kalle Kalima – guitar, Uli Kempendorff – tenor & baritonsaxophone, Moritz Baumgärtner – drums
3. Zawsze jest czas, by poznawać nowe instrumenty, tym razem guitalele:

Sam Kowalski. - Rozdroża, 2025.
Sam Kowalski to pseudonim folkowego muzyka, Mateusza Kowalskiego, który tradycyjne utwory, głównie oberki, na płycie śpiewa i gra na guitalele.
1. Dla uczczenia Pride Month:

Pride favourites : LGBTQ covers / by Bright Light Bright Light
2. Wbrew pozorom jazz:

Witold plays Lutosławski.- Unitrecords, 2025
Witold = Kalle Kalima – guitar, Uli Kempendorff – tenor & baritonsaxophone, Moritz Baumgärtner – drums
3. Zawsze jest czas, by poznawać nowe instrumenty, tym razem guitalele:

Sam Kowalski. - Rozdroża, 2025.
Sam Kowalski to pseudonim folkowego muzyka, Mateusza Kowalskiego, który tradycyjne utwory, głównie oberki, na płycie śpiewa i gra na guitalele.
- Hebius
- Posty: 17121
- Rejestracja: 18-07-2018 12:20:10
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Czego teraz słucham.
A u mnie oczywiście Wolfgang Amadeus Mozart i l dissoluto punito, ossia il Don Giovanni – dramma giocoso w dwóch aktach KV 527
Festival d’Aix-en-Provence 2025 – transmisja na antenie PR2 z Grand Théâtre de Provence
wykonawcy:
Andrè Schuen – baryton (Don Giovanni),
Krzysztof Bączyk – bas (Leporello),
Golda Schultz – sopran (Donna Anna)
Magdalena Kožená – mezzosopran (Donna Elvira),
Amitai Pati – tenor (Don Ottavio),
Clive Bayley – bas (Commendatore),
Madison Nonoa – sopran (Zerlina),
Paweł Horodyski – bas (Masetto),
Chór Kameralny Filharmonii Estońskiej,
Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks,
dyr. Sir Simon Rattle
Myślę, że to dobrze, że to tylko transmisja radiowa. Komandor umierający na zawał i Leporello jako Anioł Śmierci, to chyba za dużo, jak na mnie.
Festival d’Aix-en-Provence 2025 – transmisja na antenie PR2 z Grand Théâtre de Provence
wykonawcy:
Andrè Schuen – baryton (Don Giovanni),
Krzysztof Bączyk – bas (Leporello),
Golda Schultz – sopran (Donna Anna)
Magdalena Kožená – mezzosopran (Donna Elvira),
Amitai Pati – tenor (Don Ottavio),
Clive Bayley – bas (Commendatore),
Madison Nonoa – sopran (Zerlina),
Paweł Horodyski – bas (Masetto),
Chór Kameralny Filharmonii Estońskiej,
Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks,
dyr. Sir Simon Rattle
Myślę, że to dobrze, że to tylko transmisja radiowa. Komandor umierający na zawał i Leporello jako Anioł Śmierci, to chyba za dużo, jak na mnie.

- Czartogromski
- Posty: 6807
- Rejestracja: 22-07-2018 10:10:25
- Lokalizacja: Kufszynek
- Kontakt:
Re: Czego teraz słucham.
A mnie zazwyczaj prawie zupełnie nie obchodzi, co się dzieje w operach
***

Tous les Matins du Monde : bande oryginale du film / direction musicale: Jordi Savall.
To jest jedna z dwóch płyt*, które dawno temu zupełnie odmieniły mój muzyczny gust, choć każda w inny sposób. Tutaj odmianę spowodowało niekupienie płyty, chociaż po obejrzeniu filmu bardzo chciałem ją mieć. Niestety, w owym czasie nie dało się absolutnie. Nie dało się kupić również niczego na violę da gamba*, obniżałem więc poprzeczkę i skończyło się na baroku w ogóle. A zamiast violi była bardzo niedobra płyta Naxosu z suitami wiolonczelowymi Bacha. Viola wkrótce się znalazła, ale też na niedobrej płycie tegoż Naxosu (Marais i Saint Colombe).
A "Tous les Matins du Monde" tym razem chyba wreszcie kupię.
*Druga to też soundtrack - do "Farinellego". Tu było odwrotnie, bo oryginalną francuska płytę udało się kupić, a od niej szlak powiódł prosto do Jaroussky'iego i JJOrlińskiego.
**Do tego wtedy musiałem bardzo uważać, żeby nie pomylić z wymyśloną przez Gałczyńskiego trupolą da gamba.


***

Tous les Matins du Monde : bande oryginale du film / direction musicale: Jordi Savall.
To jest jedna z dwóch płyt*, które dawno temu zupełnie odmieniły mój muzyczny gust, choć każda w inny sposób. Tutaj odmianę spowodowało niekupienie płyty, chociaż po obejrzeniu filmu bardzo chciałem ją mieć. Niestety, w owym czasie nie dało się absolutnie. Nie dało się kupić również niczego na violę da gamba*, obniżałem więc poprzeczkę i skończyło się na baroku w ogóle. A zamiast violi była bardzo niedobra płyta Naxosu z suitami wiolonczelowymi Bacha. Viola wkrótce się znalazła, ale też na niedobrej płycie tegoż Naxosu (Marais i Saint Colombe).
A "Tous les Matins du Monde" tym razem chyba wreszcie kupię.
*Druga to też soundtrack - do "Farinellego". Tu było odwrotnie, bo oryginalną francuska płytę udało się kupić, a od niej szlak powiódł prosto do Jaroussky'iego i JJOrlińskiego.
**Do tego wtedy musiałem bardzo uważać, żeby nie pomylić z wymyśloną przez Gałczyńskiego trupolą da gamba.