W każdym razie, jako że mi przypomniałeś, wypożyczę ją i przeczytam (oczywiście nie ostatnie 10 czy 20%, a całość) po tym, jak - żeby pozostać w temacie - skończę czytać swoje dwa ostatnie zakupy. Po pierwsze, "Żegnaj laleczko" Chandlera - tego Chandlera, co to mi się strasznie nie podobał i się od niego odżegnywałem w 2021 r., a obecnie mam już 6 jego książek, z czego kończę 4. (bo poza "Żegnaj laleczko" kupiłem ostatnio też dwa zbiory opowiadań - "Killer in the Rain" i "Bay City Blues").
Po drugie, kupiłem jeszcze "Airframe" Michael Crichtona (w Polsce wydawana jako "Norton N22"). Za Wikipedią:
Anglojęzyczna Wikipedia zawiera bardziej rozbudowany tekst na temat tej książki, w tym streszczenie:Główna bohaterka Casey Singleton, wiceprezes fikcyjnej firmy produkującej samoloty Norton Aircraft, bada wypadek lotniczy maszyny, w którym trzech pasażerów zginęło, a pięćdziesięciu sześciu zostało rannych. Książka ta różni się od wielu innych dzieł Crichtona, ponieważ historia nie zawiera niemal żadnych elementów fantastyki naukowej.
Jak widać, wygląda to na stosunkowo "techniczną" fabułę, bo obracającą się wokół produkcji i funkcjonowania samolotu, z dodatkowym, dużym wpływem biznesowej strony działania przemysłu lotniczego. I właśnie ten splot i ten techniczny element mnie zaciekawił - trafiłem na wzmiankę o tej książce przypadkiem, gdy w jakiejś internetowej dyskusji została wspomniana jako opisująca katastrofę podobną do którejś spośród rzeczywistych.Over the Pacific Ocean, TransPacific Airlines Flight 545 experiences severe pitch oscillations, leading to dozens of injured passengers and several deaths. The plane, a Norton Aircraft N-22, has an excellent safety record, and the captain is highly skilled, making the possibility of human error unlikely. Casey Singleton, a vice president in quality assurance at Norton, is assigned by COO John Marder to the Incident Review Team (IRT) to investigate. The IRT has one week to identify the issue in order to prevent a major sale with China from falling apart over safety concerns.
Due to issues with the flight recorders, the team is forced to manually check each system of the aircraft. At first, all signs point to the plane's slats accidentally deploying mid-flight. Though other N-22s had exhibited similar slats errors in the past, Norton assumed the problem had been fixed. Their search uncovers a counterfeit part in the wing, but this would not have been enough to cause the accident on its own. Meanwhile, Casey grows suspicious of Bob Richman, an arrogant Norton family member assigned to assist her. Additionally, the factory union is concerned the China sale will offset the wing to China, threatening employees' jobs, and the union seeks to sabotage the deal. (...)
A poza tym kupiłem wreszcie "Kolumbów rocznik 20", Kapuścińskiego "Wojnę futbolową" - co to jakimś cudem nigdy nie trafiła w moje ręce - oraz "Busz po polsku" i "Notes"; Fiedlera "Dywizjon 303" - co to też jakimś cudem nigdy się u mnie nie znalazł, mimo że pół mieszkania rodziców jest zawalone książkami ojca o lotnictwie - oraz Capote "Śniadanie u Tiffany'ego" i "Harfę traw", a także parę typowo historycznych książek.
A! No i do tego jeszcze, z innego źródła:
Pierwsza dlatego, że znam już trochę Pythona, ale od dawna nie używałem (i kiedyś C#, ale tego nie używałem od 10 lat...). W pracy mamy obszary, w których bardzo prosta automatyzacja mogłaby spowodować wielotysięczne oszczędności. Dosłownie płacimy ludziom za kopiowanie z jednego okienka do drugiego tylko dlatego, że nie ma rozwiązania off-the-shelf które by akurat to umożliwiało. Ja, ze względu na ww. podstawową orientację w temacie, wiem że jest to proste zadanie - zawodowcowi pewnie zajęłoby 1 dzień. Uznałem że to dobry moment, aby sobie ten język odświeżyć i usystematyzować poprzez przejście tej książki od zera. A że przy okazji mieli też tę pozycję o naprawianiu sprzętu elektronicznego, a to też mógłbym w sumie rozwinąć i usystematyzować...