Gramophone pisze:The 50 greatest George Frideric Handel recording
The definitive guide to the 50 greatest Handel recordings, featuring extracts from the original Gramophone reviews, a playlist, and links to the albums on Apple Music
- Music for the Royal Fireworks. Concerti per due cori, HWV332-334 / Ensemble Zefiro, Alfredo Bernardini (Arcana)
- Faramondo / Diego Fasolis (Erato / Virgin Class.)
- Partenope / Il Pomo d'Oro, Riccardo Minasi (Erato)
Oprócz tych dwóch oper z Filipem mam też na pewno:
Italian Cantatas (Sabine Devieilhe sop Léa Desandre mez Le Concert d'Astrée / Emmanuelle Haïm)
Tamerlano (Xavier Sabata, Max Emanuel Cencic, John Mark Ainsley, Karina Gauvin, Ruxandra Donose, Pavel Kudinov; Il Pomo d’Oro / Riccardo Minasi)
Byłem w piątek w Operze Krakowskiej na operze ,,Tosca" Giacoma Pucciniego. Spektakl bardzo mi się podobał, był zrobiony tradycyjnie. Jedynie można się przyczepić do orkiestry, która momentami nie stroiła. I był zrobiony mały błąd związany z rekwizytami, gdyż w trakcie procesji z monstrancją, podczas słynnego ,,Te Deum" biskup miał na głowie mitrę (wysoką czapkę), a powinien mieć głowę odkrytą. Ale poza tymi dwoma kwestiami nie ma się do czego przyczepić.
Natomiast sam budynek zrobił na mnie dużo gorsze wrażenie. Jest nowoczesny, ale swoją konstrukcją i wystrojem wprowadza niepokój. Moim zdaniem barierka na balkonie jest zdecydowanie za niska i do tego jest szklana, zamieniłem się z kolegą miejscem, bo lekko spanikowałem, co na przykład w Operze w Łodzi mi się nie zdarzyło, a tam też siedziałem na balkonie.
Polska potrzebuje Europy, ale także Europa potrzebuje Polski - Elżbieta II
Też mi się ten budynek nie podoba. Wydaje mi się, że lepiej by było gdyby Teatr Słowackiego zamienił się na budynki z Operą Krakowską. Do klasycznych dzieł operowych zdecydowanie bardziej pasuje klasyczny układ teatru.
Dodam jeszcze, że spektakle operowe przed wybudowaniem budynku Opery Krakowskiej odbywały się właśnie w Teatrze Słowackiego.
Porównajcie sami
Moje credo dyskusyjne:
1. Należy dyskutować poprzez merytoryczne argumenty, a nie odniesienia do osoby rozmówcy.
2. Ten powinien szukać argumentów na poparcie swych racji, kto coś twierdzi, a nie ten kto temu zaprzecza.
3. Należy domniemywać dobrą wolę.
Czartogromski pisze: ↑07-10-2022 20:41:15
Zazwyczaj JJO występuje w tego typu garniturach, które są ładne i świetnie na nim leżą:
To też Elbphilharmonie Hamburg.
To ten pan praktykujący breakdance i spiew operowy ?
Pod koniec stycznia będzie w OperaVision transmisja ładnego wystawienia Agrippiny Handla z barokowej sceny w pałacu Drottningholm (Szwecja).
Patrząc po obsadzie (w partii tytułowej Ann Hallenberg, jako Neron Bruno de Sá, z Polaków - Kacper Szelążek jako Narciso) muzycznie może też być całkiem nieźle.
The Drottningholm Theatre Orchestra, dyr. Francesco Corti
Ja się czasami zachwycam (choć chyba faktycznie nie na forum) poszczególnymi wykonaniami jako takimi. Np. cały czas bardzo bardzo podoba mi się, jak Sergio Foresti śpiewa "Sciagurato, in braccio a morte" (Vivaldi, L'Olipiade") na mojej ulubionej składance Vivaldi Operas (Naive/Opus 111)
Hebius pisze: ↑08-01-2023 17:31:36
Basami chyba jeszcze nikt się na naszym intelektualnym forum nie zachwycał
Cóż, ktoś musiał być pierwszy
Mam do niego słabość od czasu, gdy pierwszy raz go obejrzałem (i wysłuchałem) w "Semiramidzie" Rossiniego (dzieła wystawionego na festiwalu w Pesaro w 2019 r.).